Tule tutustumaan!

Pilates

Syksyllä Pilatesta sunnuntaisin ja maanantaisin, tervetuloa mukaan! 

Yritys_kehonhuolto_044Pilateksen pääideat ovat kehon neutraalin asennon löytäminen, tukilihasten aktivointi ja luonnollisten liikeratojen vahvistaminen. Liikkeet tehdään hengityksen avustuksella rauhallisesti ja keskittyneesti.

Pilateksen treenitunti sopii hyvin vasta-alkajille tai jo aiemmin Pilatekseen tutustuneille. Tarkoitus on, että ohjaaja kiertää korjaamassa ja tukemassa asentojen liikkeiden oppimista mahdollisimman paljon ja näin asiakas saa tasolleen sopivaa ohjeistusta. Yksilöllisen ohjaamisen vuoksi voit tulla tunnille myös esim. selkävaivoista kärsivänä, pitkän liikuntatauon jälkeen, synnytyksen jälkeen palautuaksesi tai raskausaikana. Ohjaaja antaa liikkeisiin myös eritasoisia vaihtoehtoja tai kehittelee liikkeistä asteittain haastavampia.

Tunnin alussa puhutaan lyhyesti kehon linjaamisesta ja hengitystekniikasta, jotta jokainen tunnille tulija pääsisi kiinni pilateksen harjoitusideologiaan. Hengitysharjoitusten jälkeen selkärankaa lämmitetään rullauksilla eri liikesuuntiin ja lopputunti n. 40-45 min tehdään pilates-harjoitteita.

Tule kokeilemaan miten hengityksen avulla voit löytää keskivartalon tukilihakset ja haastaa vartalon tutut liikeradat uudella tavalla!

Ohjaajina Siiri & Krista.