Tule tutustumaan!

Kahvakuula, tavoitealuetreeni

Kahvakuula_042Kahvakuulan tavoitealuetreenissä kahvakuulaillaan tavoitealue kerrallaan. Treeniä tehdään kuulalla, jonka paino on 4-24 kg (2 kg välein). Se antaa vastusta tuttuihin liikkeisiin ja haastaa tasapainon, koordinaation ja liikkuvuuden heilautusliikkeissä, työnnöissä, vedoissa ja pyöräytyksissä.

Monipuolisella tunnilla liikkeet eivät missään vaiheessa jämähdä paikoilleen vaan saavat monet eri lihasryhmät toimimaan samanaikaisesti. Monipuolinen, mutta rock-painotteinen musiikki rytmittää liikesarjoja, vaikka heilautuksia tehdäänkin omaan tahtiin. Tunnilla saat myös tarvittaessa henkilökohtaista tekniikkaopastusta ja ainakin tekniikkaosiossa ohjaaja pyrkii antamaan jokaiselle osallistujalle henkilökohtaista palautetta.

Tunnin rakenne:

  1. Alkulämmittely
  2. Syke I (vauhtikestävyys)
  3. Tasapaino/liikkuvuus
  4. Tekniikka (rinnalleveto ja/tai tempaus)
  5. Voima I
  6. Syke II (intervalli)
  7. Voima II (keskivartalo)

Kahvakuulaa ohjaa Tiikku.