Tule tutustumaan!

HIIT

Voimatunti_Yrityskuvat_109HIIT (High Intensive Interval Training)

HIIT on Fiiliksen oma taidonnäyte fyysisestä valmennuksesta ja se tarkoittaa korkeaintensiteettistä intervalliharjoittelua. Tunnin tavoitteena on löytää jokaiselle osallistujalle sopivat harjoitteet, joilla sykeharjoittelu on tehokasta, turvallista ja mielekästä. Ohjelma vaihtuu n. 8 viikon välein ja siihen voi hypätä mukaan missä tahansa vaiheessa.

Tunnilla on tarkoitus harjoitella omia rajoja etsien. Tunnin motto onkin ”Ei ole tärkeää kuinka treenaan suhteessa muihin, vaan itseni! ” Liikkeistä annetaan eritasoisia vaihtoehtoja, joita voidaan muunnella myös vastuksilla käyttäen levytankoja, levykiekkoja ja kahvakuulia. Voit osallistua lyhyelle ja intensiiviselle tunnille vaikka painonnosto- tai voimaliikkeet eivät olisikaan tuttuja, sillä liikkeiden tekniikkaan pääsee tutustumaan vaihtoehto kerrallaan. Esimerkiksi rinnallevetoa voit aluksi tehdä levypainolla, sitten kahvakuulalla ja lopuksi tangolla. Askelkyykkyjä voit harjoitella aluksi astumalla taakse, sitten hypäten vaihdon ja lopuksi levykiekon kanssa työnnöllä hypyn aikana.

Tunnilla tavoitellaan paitsi hikeä ja adrenaliinia, kokemuksia omien rajojen löytämisestä, onnistumisesta ja itsensä voittamisesta. Hyvästä harjoituksesta on puhki ja posket punaisena, mutta silti ladattuna täyteen positiivista energiaa. Nopeat intervalliharjoitukset antavat potkua aineenvaihduntaan ja hormonituotantoon ja sitä kautta vaikuttavat kehoon ja mieleen pitkäaikaisesti, ei vain harjoituksen keston ajan.

Fiilis haluaa tuoda oman HIIT-harjoituksensa tarjolle monen muun vastaavan harjoituksen joukkoon siksi, että haluamme jokaisen kuntoon, taitoihin ja tavoitteisiin katsomatta löytävän tositreenaamisen ilon vaikkei olisikaan ammattiurheilija (ja vaikka olisikin).

Tunnin harjoitteista ja ohjaamisesta vastaa Siiri.