Tule tutustumaan!

Les Mills CXWORX

Intensiivisellä 30 minuuttisella toiminnallisella lihaskuntotunnilla vahvistetaan keskivartaloa monesta eri kulmasta. Työtä saavat vatsalihasten lisäksi selkä-puoli ja lantion alue.


Vaihtelevat harjoitukset parantavat kehon hallintaa, rangan asentoa ja vartalon kannatusta. Harjoitus on tehokas jo itsessään, mutta siihen on mahdollista yhdistää kehoa huoltavaa treeniä tunnin jälkeen tai kestävyysharjoittelua ennen tuntia.

Ohjaajat ohjeistavat liikkeiden tekniikan lisäksi vaihtoehtoja, jotta jokaisen heikkouksia päästäisiin vahvistamaan oikein. Harjoittelun alussa on hyvä valita kevyempiä vaihtoehtoja. Haastavammat vaihtoehdot sopivat hyvin urheilun tuki- ja fysiikkaharjoitteiksi. Olit sitten urheilija tai omaksi iloksi liikkuja, jokainen meistä tarvitsee vahvan keskivartalon pärjätäkseen töissä, vapaa-ajalla ja harrastuksissa. Apuvälineinä käytetään tuubikuminauhaa, joita on kolmea eri vahvuutta ja levypainoa, joissa on kolme painovaihtoehtoa (2,5 kg, 5 kg, 10 kg). Monet liikkeet voi tehdään kuitenkin vain oman vartalon painolla.

TUNNIN RAKENNE:_MG_7883

1. Alkulämmittely
2. Keskivartalon voima (suorat vatsalihakset)
3. Käsien ja jalkojen voiman yhdistäminen
4. Pakarat ja tasapainolihakset
5. Keskivartalon voima (vinot vatsalihakset)
6. Keskivartalon voima (selkä ja asennon ylläpitäjät)