Ilmoittaudu kurssille

Äitiysliikunta

Mahakuva_äitiysliikunta_003

Syksy 2017

Lauantaisin klo 12.30-13.30

I-jakso 19.8.-23.9., 6 kertaa, 42 €
II-jakso 30.9.-4.11., 6 kertaa, 42 €
III-jakso 11.11-16.12., 6 kertaa, 42 €

Mukaan ryhmään voi ilmoittautua missä tahansa raskauden vaiheessa, jos vointi sallii kevyen tai normaalin liikunnan. Liikunnan harrastamisesta hyötyy niin raskauden alku- kuin loppuvaiheessakin.

Tunnilla tehdään alkulämmittely askeltaen ilman hyppyjä n. 10-15 min. Askeltamalla haetaan sopivaa sykkeen nostoa ja valmistetaan kehoa vastaanottamaan lihaskuntoharjoittelua. Myös askelluksiin annetaan vaihtoehtoja jos tarvetta on.  Alkulämmittelyn jälkeen tehdään lihaskuntoharjoituksia koko keholle n. 20-30 min. Lihaskunto-osion päätteeksi tehdään raskaana oleville tärkeitä ja sopivia keskivartalon tukilihasharjoituksia oman hengityksen tahtiin. Lihaskunto-osiossa ei ole suorien vatsalihasten liikkeitä tai staattisia pitoja. Lantion pohjan lihakset huomioidaan keskivartaloliikkeitä tehdessä. Lopuksi tehdään muutama rentouttava ja avaava venytys.

Liikkeet on valittu niin, että ne olisi helppo toteuttaa kasvavan mahan kanssa. Äitiysliikunta on turvallinen tapa pitää lihaskuntoa yllä raskauden aikana ja valmistautua synnytykseen!

Ohjaajana Satu.