Ilmoittaudu kurssille

Äiti-vauva lihaskunto

Syksy 2017

Tiistaisin klo 10.30-11.15
Ohjaajana Siiri Halonen

I-jakso 15.8.-19.9., 6 kertaa, 42 €
II-jakso 26.9.-31.10., 6 kertaa, 42 €
III-jakso 7.11-12.12., 6 kertaa, 42 €

Perjantaisin klo 10.30-11.15
Ohjaajana Siiri Halonen

I-jakso 18.8.-22.9., 6 kertaa, 42 €
II-jakso 29.9.-3.11., 6 kertaa, 42 €
III-jakso 10.11-15.12., 6 kertaa, 42 €

Kesä 2017

Tiistaisin klo 10.30-11.15
Ohjaajana Siiri Halonen

30.5.-4.7., 6 kertaa, 38 €

Perjantaisin klo 10.30-11.15
Ohjaajana Tiikku

2.6.-7.7., (ei juhannusviikolla) 5 kertaa, 32 €

Kehitetään äidin lihasvoimaa, tarjotaan vauvalle virikkeitä ja vahvistetaan varhaista vuorovaikutusta. Tunnin rakenne säilyy pienin muutoksin samansuuntaisena, jotta lapsikin tottuu liikkeisiin omaa tahtiaan. Kurssi on tarkoitettu äidille ja vauvalle, joka jaksaa jo kannatella itse päätään (n.2-12 kk) ja tunneilla voi käydä niin kauan kun äiti kokee tarvitsevansa ja lapsi viihtyy. Kävelemään oppineiden lasten kanssa voi osallistua myös taaperojumppa-kurssille.

Tunnilla tehdään lapsen kanssa tehdyn alkulämmittelyn jälkeen (ei sisällä askelkuvioita) helppoja lihaskuntoliikkeitä, jotka kohottavat kuntoa raskauden jälkeen. Treeniä tehdään noin puoli tuntia koko vartalolle. Liikkeet ovat helppoja ja tehokkaista perusliikkeitä kuten kyykkyjä, punnerruksia, soutuja ym. Viimeinen 15 min tunnista pääpaino on keskivartalotreenillä, jossa otetaan huomioon selkälihakset, vinot vatsalihakset, lantionpohja ja suorien vatsalihasten kevyemmät rutistus-suunnan liikkeet, sekä ryhtiä ylläpitävän poikittaisen vatsalihaksen aktivointi. Liikkeistä on tarjolla vaihtoehtoja ja niitä saa tehdä omaan tahtiin, vauvan ehdoilla. Ohjaaja kiertelee antamassa tarkempia neuvoja ja vaihtoehtoja tarvittaessa. Tunti sopii siis kovasi treenaaville kuntoliikkujille sekä virkistystä etsiville satunnaisliikkujille. Vauvaa käytetään sen oman ja äidin jaksamisen mukaan painona eri harjoituksissa. Tarvittaessa lisäpainoina voi käyttää myös kahvakuulia ja levypainoja, joiden kanssa tekemiseen annetaan vaihtoehtoisia liikkeitä.

Perheliikuntakursseja on tarkoituksella jaettu useampaan osaan, jotta kurssille pääsisi osallistumaan mahdollisimman pian vauvan saavutettua sopivan iän ja toisaalta taas ryhmän vaihto esim. taaperoihin onnistuu jos vauva ei enää viihdy tunneilla paikallaan. Poissaolojen sattuessa kaikki äiti-vauva ryhmät ovat toistensa rinnakkaisryhminä mahdollisia korvausryhmiä. Voit kysyä myös käynnissä olevilta kursseilta vapaita paikkoja ja mukaan hyppääminen kesken kurssin onnistuu melkein aina.